Club - 130 Model Autoclub Vlijmen

Bert Pécasse

Eppo van der Plas

Eric Hendriks

Model Autoclub Vlijmen ofwel MAC Vlijmen is een vereniging voor electrisch aangedreven 1/10 off-road modellen met een groot eigen klei circuit. Het is een actieve vereniging die jaarlijks diverse activiteiten organiseert. Een deel van deze activiteiten zijn hieronder te vinden. Voor de meest actuele activiteiten en informatie neem je een kijkje  op de website www.macvlijmen.nl. Voor vragen kan je terecht via info@macvlijmen.nl.

BK 1/10 off-road

Na jaren van nauwe samenwerking tussen de FBA en MAC Vlijmen is in 2016 besloten om ons als Nederlandse vereniging aan te sluiten bij de FBA. Indien de kans zich voordoet zal MAC Vlijmen één van de wedstrijden in het BK 1/10 Buggy op zich nemen.

Clubavonden

Op dinsdag en vrijdag avond is het circuit open. Op deze avonden is het mogelijk om te rijden en gezellig een praatje te maken met de andere leden. Naast dat er veel gereden word is het ook een geschikt moment om is te proberen hoe je auto reageert op een andere afstelling of vragen te stellen aan andere leden.Heb je interesse hebben om lid te worden? Dan nodigen wij je graag uit om op een van deze avonden langs te komen om de sfeer te proeven en een rondje te rijden. Voor meer informatie hierover klik je hier.

Clubkampioenschap

Wat doe je op een circuit? Precies racen! Om deze reden zijn de clubwedstrijden in het leven geroepen. Bij deze wedstrijden kan je op een laagdrempelige manier deelnemen instromen in de wereld van het wedstrijd rijden. Een combinatie van spannende races en een gemoedelijke sfeer maakt dit vaak tot een erg gezellige dag. Aan het eind van het seizoen wordt er in elke categorie iemand gekroond tot clubkampioen!

Winterkampioenschap

In de winter is het vaak te nat en te koud om buiten te kunnen rijden. Om deze reden organiseert MAC Vlijmen elke winter in een binnen locatie het Winterkampioenschap.
Rijders uit alle uithoeken van Nederland en België komen hier naartoe om te overwinteren.De laatste jaren verrijden we het winterkampioenschap in een manege in Rosmalen. Een hoop zand en een groot dak, kortom de ideale locatie om de winter door te brengen!

Vintage race

Een aantal jaar geleden is deze race ooit in het leven geroepen om het 25 jarig bestaan van de verenging te vieren. De vraag om dit te herhalen was echter zo groot dat we dit evenement jaarlijks laten terug komen.